Salam Takziah kepada Nik Abdul Aziz Nik Mat

NikAzizKuala Lumpur – “…kehidupan selepas mati ibarat satu perjalanan jauh yang memakan masa yang lama. Menyedari hakikat itu, setiap insan perlu membuat persiapan yang mencukupi dan sempurna. Namun orang yang lalai tidak pernah memikirkan persiapan menghadapi mati. Bayangkan jika secara tiba-tiba seseorang itu mendapati dirinya terlantar di padang pasir yang tandus. Apabila dahaga mencekik kerongkongnya barulah dia sedar dia tidak membawa bekalan air sedikit pun.” (Nik Aziz)

اِنّا لِلّهِ وَاِنّا اِلَيْهِ رَاجِعُوْن

اللَّهُمَّ اغْفِرْلَهُ وَارْحَمْهُ وَعَافِهِ وَاعْفُ عَنْهُ وَأَكْرِمْ نُزُلَهُ وَوَسِّعْ مُدْخَلَهُ وَاغْسِلْهُ بِالْمَاءِ وَالثَّلْجِ وَالْبَرَدِ وَنَقِّهِ مِنْ الْخَطَايَا كَمَا نَقَّيْتَ الثَّوْبَ الْأَبْيَضَ مِنْ الدَّنَسِ وَأَبْدِلْهَا دَارًا خَيْرًا مِنْ دَارِهَا وَأَهْلًا خَيْرًا مِنْ أَهْلِهِ وَزَوْجًا خَيْرًا مِنْ زَوْجِهِ وَأَدْخِلْهُ الْجَنَّةَ وَأَعِذْهُ مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ أَوْ مِنْ عَذَابِ النَّارِ

“Ya Allah, ampunilah dosa-dosanya, rahmatilah ia, lindungilah ia, dan maafkanlah ia. Muliakanlah tempat kembalinya, lapangkan kuburnya. Bersihkanlah ia dengan air, salju, dan air yang sejuk, dan bersihkanlah ia dari segala kesalahan, sebagaimana Engkau telah membersihkan pakaian putih dari kotoran. Gantilah rumahnya -di dunia- dengan rumah yang lebih baik -di akhirat- serta gantilah keluarganya -di dunia- dengan keluarga yang lebih baik, dan istri di dunia dengan istri yang lebih baik. Masukkanlah ia ke dalam surga-Mu dan lindungilah ia dari siksa kubur dan azab api neraka.”

Atas nama Ketua PIP PKS Malaysia, Dr. Usman Jakfar, dan segenap pengurus dan kader PKS di Malaysia mewakili DPP PKS, mengucapkan salam takziah atas meninggalnya Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, yang meninggal dunia pada hari Kamis jam 9.40 malam di kediamannya di Kampung Pulau Melaka, Kota Baharu, Kelantan.

Semoga Allah SWT mengampuni segala salah dan khilafnya, diterima segala amal kebaikannya, dilapangkan alam kuburnya serta arwahnya ditempatkan ditempat yang sebaik baiknya tempat.